dimarts, 10 de maig del 2016

EXPLICACIÓ DEL TEMA QUE INTRIGAVA,... PERÒ POC

El dia 1 de març, quan “faltaven 23 dies”, el meu amic Paco Calatayud em digué: “Este post em te un poc intrigat. Falten 23 per a que Cecili?” i li vaig contestar per privat que això era el que pretenia, que l’element que ficava i anava restant dies fora intrigant, però sols tres o quatre persones reaccionaren... 



Aleshores, li ho vaig explicar amb aquest text que és una part de tot el que li vaig dir: “El dia 24 de març es compliran 250 anys de l’alliberament del senyoriu d'Almussafes del Monestir de la Valldigna després de 415 anys de submissió per passar al patrimoni real, o dit d’una altra manera, per incorporar-se a la Corona, en la persona del rei Carles III. I el dia 21 presentarem una xicoteta exposició en la qual estarà present el “llibre” que replega eix moment històric...”

En realitat, encara que està enquadernat com un llibre, és tot “l’expedient” del plet que es va reunir on s’explica tot el procés i els documents porten data de l’últim mes.

Ara, Ramón Abad Martinez ha donat la informació suficient per aclarir l’interrogant amb el qual jugava jo, però vaig a continuar ficant alguns cartells més que tinc preparats. La diferència a partir d’ara, serà que us recordarà el fet a commemorar i la cita amb l’acte que s’anuncia a la pàgina 15 de l’agenda cultural corresponent als mesos de març i abril.

Acompanye foto de la portada del famós “llibre – expedient” dels fets, on es veu el deficient estat de conservació.

Ja sé què els caps de setmana són un mal moment per publicar, per això de normal ho evite, però ara em sembla necessari aclarir definitivament el tema.

D’altra part, és un tema que parla del passat –de fa 250 anys– i del present –els actes a celebrar d’ací uns dies–, per això comparteix la publicació en les dues pàgines històriques del poble, com ja he fet en dies anteriors.

Publicat al Facebook “Almussafes segle XX” el dia 05-03-2016.

Compartit en la pàgina de “Almussafes Història recent”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada