dimarts, 8 de gener del 2019

“EL MÓN SORD” - MOSTRA FOTOGRÀFICA DE CARLOS CARLA


El mes passat vaig parlar d’aquest fotògraf en el nostre grup “d’Almussafes història recent” traient una xicoteta biografia i els seus primers treballs entre nosaltres i hui torne novament a fer-ho tal com ja vaig dir al final d’aquella publicació.

Carlos Carla té una nova mostra fotogràfica sobre un tema que li ha ocupat quasi tot l’últim any, de fet a mi em va comentar el dia 8 de març passat que havia començat un nou projecte amb persones sordes. Estava molt il·lusionat amb la tasca que tenia per davant.

Document preparat en un principi per anunciar l'event
Ha segut un any d’acostament a un grup de persones sordes, d’investigar, de conèixer-les, de comunicar-se amb elles, de visitar diferents llocs on es reunien, estudiaven o treballaven,... per deixar-ho tot plasmat a les seues imatges, perquè com es diu al catàleg que podreu aconseguir en la sala d’exposicions “...acostumem a pensar que la seua llengua serveix només per a comunicar-se entre ells i els oients, així com per a estudiar i treballar. Però, com poden expressar els seus sentiments i emocions?”

Concentrat en plena faena
I ha intentat resoldre eixa pregunta a través de les imatges que dia a dia anava fent. Continue amb paraules que es diuen al catàleg: “A través de les seues instantànies plasma, amb gran sensibilitat, els sentiments i emocions dels membres d’aquest col·lectiu, fent-nos reflexionar i descobrir que les necessitats, inquietuds i ambicions de les persones sordes no són diferents de les de la resta de les persones”.

I ara, a partir del proper divendres 11 a les 20 hores, podrem gaudir de la seua exposició, que estarà oberta fins el dia 31 de gener.

Grup de fotografiava des d'un altre angle
Jo adjunte imatges meues, fetes al seu treball i a alguns dels protagonistes. Les fotos que acompanye les vaig fer el dia 9 d’octubre al Parc Central, envoltats d’un gran ambient festiu. No és la primera vegada que “fotografie al fotògraf”, ens vegem sovint compartint afecció, encara què ell és un artista o jo m’he quedat en un afeccionat que fa fotos normals.

Una tercera foto on està també ell en tonos de gris
Ací apareix alguna en color i al seu costat en tonalitats de grisos. Però he triat el gris perquè d’esta forma són les fotos que ell presenta. Volia crear un event de cara a l’exposició però em resultava complicat, així que es queda en una simple publicació.

Si teniu ganes de gaudir de bona fotografia allí es veurem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada