dimarts, 25 d’agost del 2015

PORTADA DEL LLIBRE DE LA FALLA DE 1974

Continue amb el meu particular homenatge a les festes josefines. Però veig que la papereta de loteria de la primera falla local passa quasi desapercebuda, sembla que si no n’hi ha foto a penes s’atrau l’atenció dels visitants de la pàgina. Com a cronista he d’usar diferents recursos per a contar històries.

En aquesta ocasió tampoc és una foto, però ho pareix. Es tracta de la portada del primer llibre de la mateixa falla que vaig traure ahir. Aquella que encara no tenia nom i que apareix simplement com a “Comisión fallera Almusafes”. Quan em siga possible buscaré el moment exacte en que passà a ser la “Falla Primitiva” del poble. M’haguera agradat ficar alguna foto real d’aquella primera falla, però les converses que fa diversos mesos vaig tenir amb algunes persones que estigueren implicades en aquella comissió, bé per ser protagonistes o per ser familiar de persones que formaven la Junta, no tingueren resposta en forma de fotografia prestada.


Jo visc al poble sols des de 1980, per tant en aquella època no estava encara i al meu arxiu fotogràfic escasseja el material d’origen faller. Sí que tinc una respectable col·lecció de llibres de les falles que m’agradaria arribar a completar.

Espere que el document que presente hui siga més atractiu que l’anterior. Com es veu a la imatge el lema és “L’hora dels negocis”. El transfons de tota la crítica és la vinguda de la Ford, eixa empresa ha expropiat les terres per construir la fàbrica i ha pagat poc per elles. No podia ser un altre tema. El 7 de juny de 1973, s’havia confirmat als diaris que Almussafes era la zona seleccionada. Durant els sis mesos posteriors es produí la polèmica expropiació de les terres i el dia 19 de gener de 1974 havia començat la construcció. Sols han passat dos mesos quan es crema la primera falla de la localitat.

Publicat al Facebook el dia 03-03-2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada