divendres, 3 de maig del 2019

LA VIA AUGUSTA (III) – TEMPS PERDUT PER RECOL•LOCAR EL MONÒLIT EN ALGUN LLOC


Una vegada produït el canvi de govern i passat un cert temps em vaig dirigir a l’Ajuntament per tal de ficar-ho en antecedent sobre el tema i per això vaig presentar al nou regidor a principi de desembre còpia de tots els escrits i gestions fetes fins el moment. Als pocs dies ja s’estava parlant de buscar un vehicle que tinguera grua per anar a Montroi pel pesat monòlit i mirar on es podria col·locar per tal de que no el tornaren a llevar.

Darrere del "seto" i un poc cap a dins pensaven era un lloc segur

El dia 01-06-2016 ja estava al poble i se li havien donat instruccions a l’obrer de cara a la seua col·locació on creien que no hauria problemes. En aquell moment pensaven que era un bon lloc el jardí de l’inici de la corba una vegada superada l’eixida de la carretera del Romaní, perquè segurament no estaria en un lloc insegur pel tràfec..

Monòlit ja al magatzem de l'obrer

Faltava ficar-se d’acord amb les diferents persones implicades per tal de tenir-ho tot clar per poder actuar... però heus ací que quasi tres anys després continuem igual. Pense que tampoc s’haurà demanat el permís preceptiu a la Conselleria corresponent. El dia 15-01-2018 vaig parlar amb una persona responsable d’Obres Públiques que supervisava el treball de l’empresa contractada per l’asfaltat d’algunes zones deteriorades de la Ronda Est que recordava alguna cosa sobre el monòlit i el senyal de fusta retirats al magatzem de Montroi feia anys. Li vaig explicar on havia pensat que es podria col·locar, però que esperava que es demanara permís perquè no el tornaren a llevar en el futur.


Obres en la Ronda Est prop de ma casa on parle amb responsable

En estos anys he parlat en diverses ocasions amb totes les persones que tenien alguna cosa que dir sobre el tema, inclòs també l’obrer que anava a fer la tasca i que m’envià la foto del monòlit al seu magatzem. Però el temps fou passant –i vista per mi l’experiència dels vianants que fan el “Camí de Santiago” procedents des del Romaní i amb els quals he parlat en un parell d’ocasions– en desembre de 2018 em vaig replantejar el tema i ficat sobre la taula la possibilitat de que la “pedra miliar” es situara en la recta des de l’eixida de la carretera del Romaní fins la rotonda, mitjançant una simulació de com podria quedar en el lloc que jo considerava l’ideal, ja què es tractava d’un espai visible a la dreta i situat més endins que el pal vertical existent per suportar el senyal de presenyalització de rotonda d’entrada, perquè no tenia sentit anar cap el sud-est buscant el senyal quan els vianants s’han de dirigir cap a l’oest per entrar al poble pel carrer València. Així que eixint del camí Romaní i sols girant a la dreta es veuria la “pedra miliar” i la rotonda al fons, seguir el senyal informatiu era ja fàcil.


 
Eixida del camí Romaní i vianant fent el Camí de Santiago

La composició que ara fique li la vaig ensenyar a dues persones entre les implicades en prendre la decisió. Supose que el material continuarà al magatzem de l’obrer. 


Composició d'elaboració pròpia simulant on deuria estar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada