dilluns, 22 de juny del 2015

ENTREGA DE PREMIS DE FINAL DE CURS

El curs 2008-2009 celebraren el cinquantenari del col·legi. Ho férem amb diferents actes, entre els quals estigué una exposició que constava de 12 panells informatius i uns quants més de fotos, a més d’altres materials al voltant de l’ensenyament. Hi vaig col·laborar en l’organització i en l’elaboració d’alguns textos que després serien inclosos als panells.

Per la seua relació a la foto presentada, transcric una part del text del panell titulat “L’escola dels anys seixanta”, que diu: “Des de l’arribada de Duart Tasa a la Direcció en 1966, els actes públics de l’escola, com l’entrega de diplomes als millors estudiants, passen a desenvolupar-se dins les instal·lacions escolars, i no al Parc Central”.

El dia 9 d’abril de 2001 era el dia de la inauguració del nou col·legi, jo havia preparat una exposició de fotos, la visitava D. Vicente Duart Tasa, parlaren i quedà content del que va veure. Professionalment no es coneixien perquè ell deixà l’escola just en el mateix moment en que jo vaig arribar, però estic convençut de la gran qualitat del seu treball. Esta foto a igual que altres me les havia passat abans per que les ficara. Ell ja sabia de la meua afecció per investigar i poc temps després em passà la col·lecció de noticies de diaris que parlaven del col·legi i que havia recopilat al llarg de la seua vida professional a Almussafes. Però això, serà ja tema d’altra/es col·laboració/ns...


De la foto, puc dir-vos els noms de les persones que hi apareixen, espere no enganyar-me. Són d’esquerra a dreta: Rosa Carbonell, Consuelo Fort –que viu a Jaen–, Paquita Grau, D. Vicente Duart, Pepe Aranda –que va faltar–, Mª Ángeles Esteve, Amalín Arbona i Mª Carmen Baldoví. Des d’ací done les gràcies a Rosa i Mª Ángeles que m’han ajudat en la identificació de tot el grup. Pense que el document que tenen a les mans serien els “Certificats d’estudis” de l’època –quin millor premi que aquest?– i això em porta a deduir que seria el moment d’acomiadament de l’escola... Crec que la foto es feu en juny de 1967.

Publicat al Facebook el dia 13-02-2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada