divendres, 26 de febrer del 2016

FUTBOL DE NADAL 1983?, POLÍTICS CONTRA FUNCIONARIS

Una dia de febrer de 2014 va arribar a les meues mans una foto que vaig poder datar ràpidament –amb les reserves apuntades darrere– al veure en ella al metge que tenia la consulta al carrer Mestre Cardona enfront de la meua casa de mestre. Es tractava de Juan Pablo López Ramírez que estigué un any prestant els seus serveis a la sanitat local. En aquell moment estava repartida en dos emplaçaments, el de la vivenda on ara es troba l’actual retén de la policia local i al lloc nomenat abans.


Totes les persones que hi apareixen són conegudes per mi des de sempre, i imagine que per totes les persones que tenen una edat semblant a la meua i/o alguns anys més o menys. Lamentablement algunes d’elles ja ha ens deixàrem...

Em vaig posar a investigar el motiu de la foto i per obtenir eixa informació vaig buscar alguns d’entre els protagonistes i vaig parlar amb tres o quatre, però la major part de la informació que escric a continuació vingué de Josep Folch i de Jesús Gil.

Folch em digué que semblava recordar que va ser en Nadal, que anaven a dinar junts –a la Sala Real, possiblement– i algú va suggerir fer-ne un partit de futbol. M’ha recordat algunes anècdotes, com la de que l’alcalde no volia jugar i es ficà d’àrbitre, o que els polítics no eren prou i hagueren de buscar altres persones per completar equip, que Paco Girona era el porter dels polítics i Montoro –que per cert no apareix a la foto– li caigué damunt i li va fer malbé un parell de costelles i ell mateix –Folch–, va acabar amb un dolor fort...

En eixa foto apareixen majoritàriament autoritats i empleats municipals. L’any passat Jesús Gil em comentà un dia que en aquella època havia molt “bon rotllo” entre els polítics, els funcionaris i el personal de servei extern... a més, corroborà la informació de Folch al comentar que segurament fou un partit organitzat el dia de Nadal i després se’n anaren a dinar tots junts a la Sala Real. Em contà també algunes anècdotes sobre els “ferits”: a Paco Girona el xafà Montoro, Folch tenia dolors al dia següent i un altre –Ino ?– va rebre un baló al pit i al dia següent li molestava prou. En quan a l’alcalde no xiulà el final del partit fins que no empataren a dos gols.

El partit es feu en el camp de futbol vell i sembla que fera molt bon dia per a estar em desembre, però ambdós coincidiren en l’època.

Jo pense que la foto va ser el Nadal de 1983, perquè les fotos d’un treball meu d’abril de 1984 les vaig fer amb la càmera fotogràfica del metge i no crec que hi estiguera ací al següent Nadal. De totes les formes, un any més o menys quan ja fa trenta canvia poc el tema. Com es pot veure en la foto tots els protagonistes estaven joves. Han passat els anys però supose que per a ells serà un bonic record.

Si mirem la targeta roja que portava l’àrbitre –Vicente Escrivà– no era precisament xicoteta.

Com sempre, espere que ninguna persona afectada s’agarre mal esta crònica.

Publicat al Facebook el dia 23-12-2015 i compartit a la pàgina d’Almussafes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada