dilluns, 4 de desembre del 2017

PARC DEL SAGRARI – VÍDEO DE L’ANTIGA FONT

Efectivament tots heu encertat el tema dels peixos plantejat. Ja havia dit que era fàcil. Possiblement ha segut l’únic parc que ha tingut peixos, durant molts anys eren grans i ara crec que són xicotets. Quan desaparegueren em vaig plantejar que haurien fet amb ells però de vegades paga la pena no pensar...

29-08-2003

Un parc com aquest que ja ha arribat als trenta anys ha patit molts canvis i en alguns estic convençut que hem perdut. Jo he anat reunint i conservant al meu arxiu la seua història en fotos, els canvis, etc. N’hi havia algun racó preciós, almenys per a mi tenia el seu encant, segurament m’he quedat “estancat” en la història... El seu manteniment era pràcticament nul i entre la calç de l’aigua que brollava de dia i de nit sense parar i la falta de neteja el seu final semblava “cantat” i en les obres de remodelació d’abril de l’any 2015 acabà desapareixent i substituïda per un nou element sense cap encant. Estic parlant-vos exactament de la font en forma d’estrella i amb connotacions àrabs que apareix al vídeo que presente de l’any 2005. N’hi ha a YouTube un altre de la mateixa font però de final del 2003, amb menys qualitat.
 
14-03-2015

Aquella font era l’origen d’una ruta de l’aigua que també començava amb forma d’estrella, imitant els recorreguts d’alguns jardins famosos d’Andalusia i arribava fins l’estanc gran on es trobaven els peixos i que tenia al mig una font incomparable en bellesa també amb l’actual.

 

Estes fotos són del 09-05-2015 i el 01-12-2017, respectivament.



L’accés directe al vídeo és el següent. 
https://youtu.be/5praAdaFcWg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada