dijous, 14 de desembre del 2017

PROGRAMA DE TELEVISIÓ “COM A CASA” (12-02-1999)

La meua llibreta diari del curs 1998-1999 arreplega una anotació breu d’aquell fet en el dia assenyalat al títol: «Després del recreo he anat a la televisió. Programa “Com a casa”». No vaig anotar que ho havia fet amb el meu company Joan Rovira ni cap detall més sobre l’experiència que tants nervis em va provocar els dies anteriors i també els que vaig patir en aquells cinc minuts d’entrevista que se’m feren molt llargs... Com podeu observar a les fotos que feu Luís Matamala de “Fotos Carioca” estaven al Parc Central –encara amb pins en un lloc que s’emplaçaria actualment a un costat de l’Àgora. I entre les persones convidades estava l’associació de “Mestresses de casa” representada per un bon grup de dones, crec. Ja fa quasi 19 anys.


I perquè ens havien convocat? Havíem d’explicar un treball que estaven fent dins un projecte europeu d’investigació educativa –“Comenius”– sobre la nova moneda que venia, “l’euro”. I aquell dia em tocà a mi explicar-ho davant les càmeres de Canal 9, amb l'ajuda també del meu company Joan.


Un grup de mestres reduït entre els que estaven: Joan Rovira, José Luís Ull, Jesús  Salesa i jo formaven el “Grupo Origen”, quasi tots mestres del col·legi Almassaf en aquell temps, llevat de Jesús que estava al Pontet. Els impulsors del treball foren els dos primers i nosaltres s’uniren després.


En el mes anterior –dies 21, 22 i 23 de gener– s’havien fets unes jornades educatives organitzades pel nostre col·legi que es presentarien al nostre Centre Cultural el dia 21, continuarien en Alzira el 22 i passarien a València el dia 23. A elles participarien mestres provinents de França, Portugal, Àustria, Bèlgica i Itàlia, a més d’altres espanyols de Benifaió, Alzira o Sant Joan d’Énova.

Diari Las Provincias 20-01-1999, `Pàg. 34

S’acompanyen fotos de l’acte televisiu, una notícia del diari, la notícia del BIM 02, així com la imatge de la portada del CD creat que s’estudiava en les jornades esmentades. Quan em siga possible digitalitzaré el vídeo d’aquell programa.

BIM 02, març de 1999 pàg. 24

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada