dimarts, 18 de gener del 2022

III SETMANA DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA LOCAL DEL CRONISTA

Com ja s’ha convertit en normal programe la meua setmana al mateix temps que la que s’organitza des de l’Ajuntament i que enguany es celebrarà durant els dies que van del 12 al 16 de gener, per tant ja la setmana propera.

N’hi ha algunes diferències entre ambdues setmanes, però la més clara és que la del Cronista és fruit d’un treball investigador centrat exclusivament en la nostra localitat. A més, la que apareix per ací no està subjecta a horaris ni tampoc a problemes d’aforament. Les persones interessades poden prestar atenció tant a l’organitzada a nivell municipal com a la meua i segurament tot el que vegen, escolten i/o lligen podrà servir-les per augmentar el seu bagatge sobre la història més general i també la particular d’Almussafes, segons acudisca o interesse,... per que ambdues són compatibles al 100%.

La que estic preparant per a aquests propers dies no tindrà tant de contingut com les anteriors, però cada vegada em costa més trobar temes que puguen lluir amb imatges i la veritat és que l’ajuda de que dispose no és molta però malgrat això estic molt agraït de l’esforç i la dedicació que algunes persones van proporcionant-me.

                    

Jo sé que és un tema que sempre s’ha considerat un “tabú”, del que no es solia parlar a les famílies, s’havia patit prou i generalment no volgueren transmetre les penes patides als descendents, encara que dissimular-les fora complicat. Tal vegada -per això- és un tema prou desconegut i no sempre es vol contar el que es sap, ja que alguns episodis són senzillament inenarrables.

Enguany vaig a traure i parlar d’una sentència condemnatòria de tres veïns del poble que simplement anaren a la guerra a defensar el que creien era just, vaig a tractar de les depuracions del magisteri fixant-me en els quatre mestres del poble -dues dones i dos homes-, trauré alguna imatge de llibreta infantil d’aquell temps per il·lustrar el tema, ja que fotos no hi ha moltes. I també parlaré sobre el taulell d’Antonio Boluda. Després, si puc preparar alguna cosa més la inclouré o bé la deixaré per l’any 2023. Encara estic treballant els temes i espere poder acabar-los per que puguen entrar dins el temps marcat.

Com vaig dir l’any passat, la crida a col·laborar amb mi ha donat algun fruit, però podria ser més important en quantitat i qualitat. Ja sabeu que sempre estic obert a escoltar allò que vulgueu contar-me. I qui vulga fer-ho serà la persona protagonista, jo sols actuaré com a narrador en el seu nom. La experiència demostra que les històries contades per vosaltres resulten sempre molt més emotives.

Com a imatge, torne novament a la usada ja en la meua primera setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada