dijous, 20 de juliol del 2017

HUI FA UN ANY – PINTURA DE CONTENIDORS DE RECICLATGE

Un dia com hui però de fa un any, vaig fer algunes fotos pel poble i entre elles he triat estes.


Jo ja sabia que quatre xiques joves –estudiants de Belles Arts– estaven pintant els contenidors situats en les illes ecològiques situades pel poble perquè la noticia havia aparegut als diaris “Levante” o “La Veu” del dia 13 d’aquell mes i en ella s’explicava perfectament el tema i la motivació que justificava aquella intervenció, així com també que es tractava d’una primera fase i s’intervenia en nou de les vint-i-cinc illes ecològiques de la població.


Les xiques que formaven l’equip eren: Berta Guixot, Yasmina Moscardó, Mar Reig i Amelia Soler.


En aquells dies em vaig sorprendre del fet, perquè em trobí els contenidors pintats quan anava pel poble o es desplaçaven a les piscines, per exemple. Així que aquell dia les vaig “pillar” en plena faena en dos llocs distints, ja que s’havien repartit per parelles. Al costat de la cuina del col·legi Almassaf, a l’avinguda de Paral·lel i al costat del Parc Central, molt a prop de l’encreuament dels carrers Ausiàs March i Gibraltar.


A la notícia publicada en aquell moment es parlava de tres motius que justificaven aquell fet: augmentar la replegada selectiva a Almussafes, desenvolupar el talent artístic de les joves del municipi i solucionar els problemes de deteriorament que afectaven a bona part dels contenidores de reciclatge per estar sotmesos a l’efecte de los rajos solars. Supose que els dos últims s’aconseguiren, del primer no sé res. Desconec l’evolució de les quantitats de paper/cartró, vidre i/o envasos que es reciclen cada any al poble. En aquest moment no recorde si en els últims anys s’han publicat estadístiques sobre el tema.


Jo si que vaig publicar ja fa molts anys una estadística sobre la recollida de vidre entre els anys 1992 i 1997 en un article que portava per títol “A Almussafes també es replega vidre per reciclar”, que va aparèixer al BIM “Quatre Cantons” número 0, de data setembre de 1998, en una època en que jo acabava d’impartir un curs d’educació ambiental al primer curs de l’ESO. Ha plogut molt des d’aquell temps i als contenidors –algú dels quals serà d’aquells anys i per tant tindrà ja vint anys o més– li venia molt bé la pintura amb motius de naturalesa i més concretament, de flors.


Alguna d’aquelles estudiants ja s’ha graduat i aquest mateix mes han continuat la tasca amb 8 illes ecològiques noves, quedant-ne –si no m’enganye– altres 8 per l’any vinent. A l’equip han continuat tres d’aquelles xiques: Berta, Yasmina i Mar, però Amelia Soler ha estat substituïda per Ana Castañosa. L'última foto és de la xarxa d'Intenet i correspon a l'equip de l'any 2016. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada