El dimecres 13,
vaig tornar quasi al migdia i ja semblava tot més organitzat, de fet ja
portaven dos dies de competició. He
descobert ja la zona de boxes dels espanyols. He parlat amb alguns d’ells de
com va la prova i de coses generals, de com va funcionant cada moment del
campionat. Tractava de conèixer tots els aspectes interessants del
desenvolupament de les proves.
He parlat de la
carburació del motor i de com el calfen abans d’eixir a pista. Dels preus dels
motors i els cotxets en generals. La veritat és no és una afecció barata. I
quan es desplacen a competir tenen les despeses d’hotel, les dietes, etc...
Els marcadors
electrònics informen de com queda cada prova parcial. El primer número feia
referència al cotxe i els de darrere als segons de temps que tardava en
completar les millors tres voltes, quan un cotxe se’n ix de la pista ha de
començar una altra vegada.
Algú m’ha comentat
que al dipòsit de combustible caben 75 cl i que val per a donar unes 15 o 16
voltes al circuit.
Tot el procés és
una repetició de coses. Passar pel departament de verificació, ficar rodes noves,
calfar motors, participar –els pilots dalt la tribuna i els mecànics baix junt
les pistes– tornar a verificar, analitzar combustibles, netejar els cotxets amb
aire a pressió, comprovar els resultats al tauló d’anuncis, etc...
Quan torne el
divendres 15 pel matí, ha plogut un poc i s’ha parat la competició, la gent ha
envaït les pistes a l’espera de que el sol isca i les aixeque un poc per
continuar, cosa que es resol prompte i la competició torna a agafar marxa. Esta
vesprada hauran acabat totes les sèries obligatòries i passaran a les que han
de catapultar alguns a la final de demà.
Veig que la
RCRacing.TV televisa les proves en directe a través d’Internet.
Publicat a la
pàgina del Facebook “Almussafes” el dia 18-08-2014
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada