divendres, 10 d’abril del 2015

CRÒNICA D’UN CAMPIONAT D’EUROPA DE COTXETS (i III)

Ahir divendres ja havia començat a fer-se proves eliminatòries finals que duraven uns vint minuts, avançant les de 1/64. El dissabte de matí es farien les següents: 1/32, 1/16, 1/8, quarts de final i semifinals, buscant els deu pilots que farien la final per la vesprada. Crec que dels deu finalistes quatre ho feien directament tenint en compte les seues marques individuals i els altres sis competien fins última hora per estar en l’eixida.


El dissabte 16 torne per la vesprada. Sabia que a partir de les setze hores es celebrava la final i quan he arribat ja havia acabat tot. Una pena! Però m’ho vaig agafar amb filosofia i vaig veure, acompanyat, xerrat i fotografiat al subcampió d’Europa fins el moment del lliurament dels premis.


Només arribar n’he sabut la notícia, Edu Fernández Escandón, un xic asturià ­–amb el que vaig estar parlant ahir pel matí i em va comentar que portava el campionat prou bé– s’havia fet amb la segona plaça. Als boxes del fons, els que ocupaven tots els espanyols i una part d’estrangers n’hi havia molt moviment, l’alegria i les felicitacions tenien un nom “Edu”, un jove modest, que treballava a les drassanes asturianes però que ara està en atur, com molt altres joves del país, havia fet la gran gesta de ficar-se a l’altura de pilots que viuen sols d’això, perquè en estos dies m’he enterat de que n’hi ha qui viu d’això...


El seu amic i company Alejandro m’ha confessat que “Para España esto es algo bueno, tanto para Valencia, tanto para Asturias, como para todos. Creo que nadie en España había conseguido pisar un podium en un europeo ni en categorías 1/8 ni en 1/10 –que és aquesta–...”

Ha guanyat el campionat l’alemany Robert Piestch, com era molt probable per la seua superioritat de mitjans tècnics i d’equip, el que li feia tenir el domini absolut d’esta carrera des del primer dia. Ha segut tercer el suís Simon Kurzbuch.


Tots en els boxes del fons fotografiaven –al protagonista i el seu cotxe– i parlaven del mateix tema, Edu havia acabat la prova quasi sense neumàtics en les rodes de la part dreta del cotxe, havia arriscat molt al no canviar-les –quan els altres si les havien canviat– però la jugada li havia eixit bé. El seu cotxe era un KM Racing. Havia completat un total de 131 voltes en 45 minuts, a quatre segons del primer i amb una volta menys que ell i cinc segons per davant del tercer amb les mateixes voltes. Tenint en compte les longitud del traçat curt o llarg el cotxe del subcampió havia cobert una distància entre 37 i 43 quilòmetres per un vehicle tant xicotet. La tasca del mecànic –que és son pare– també ha segut excel·lent i ha estat a punt en els moments de càrrega de  combustible, cosa que el cotxe ha hagut de fer una mitja dotzena de vegades aproximadament durant el recorregut.

Després, consultant notícies en Internet sobre el nostre protagonista, m’he informat de que l’any passat en Getafe (Madrid) es proclamà campió d’Espanya i en una entrevista que li feren per a portaldelsur.es, declarava que “Para el año que viene me encantaría poder revalidar el título,y realizar una buena actuación en el Europeo que por suerte este año que viene tiene sede aqui en España, en Valencia y en el que el objetivo sería poder clasificar entre los 15 primeros”. Crec que l’objectiu del campionat d’Europa l’ha superat de valent. Enhorabona a Edu Fernández Escandón i enhorabona també a l’organització de l’event al nostre poble!


Durant els tres capítols d’esta Crònica espere haver dit poques ximpleries i lamente no haver ficat més fotos dels cotxes en carrera, però quasi totes les fetes tenien poca qualitat. Jo també he segut un afeccionat més!

Publicat a la pàgina del Facebook “Almussafes” el dia 19-08-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada