divendres, 3 d’abril del 2015

JOCS INFANTILS DEL PARC CENTRAL (II)

Fa uns dies ja vaig fer un poc d’història d’aquest Parc. Recorde ara que fins l’arribada de la democràcia fou l’únic parc –o jardí– del poble.  I que els tres jocs: tobogan, pont i balancí, foren amb quasi total seguretat els primers jocs infantils instal·lats a un Parc d’Almussafes.

El dia 4 de juliol ja vaig traure una imatge del pont de fusta, però feta des de més lluny, des de l’entrada pel carrer Santa Anna. En aquell moment ja vaig parlar de les dues torres de fusta i el pont o passarel·la que les unia amb fusta i cordes que n’hi havia en un emplaçament situat prop del que estaria hui l’olivera centenària, de la qual acompanye foto.


La foto és del curs 1987-1988 i pertany com altres que ja han eixit –Parc de les Palmeres i esplanada front el Centre Cultural– a un carret de diapositives que fa fer el mestre D. Francisco Chalmés amb els seus alumnes, que són els que apareixen dalt. No tinc constància gràfica de que els tres jocs anomenats abans estigueren encara al Parc.


Hui presente també una foto que crec és de 1994. Té poquíssima qualitat i està treta des d’un punt del Parc situat davant el bar Mesón. En ella es veuen encara les rodes de colors dels jocs de l’època, iguals a les que estaven al Parc de les Palmeres, però el pont de fusta no s’aprecia quasi, a no ser alguna cosa que sembla haver a l’esquerra però sense el color groc que tenia sis anys abans. Pot ser, es tractara d’una altra estructura de fusta com després es col·locaren amb tobogan en altres parcs, però no ja aquella anterior...


Torne a ficar els comentaris que Sabrina Magalhaes va fer un dia al veure la foto dels jocs del Parc de les Palmeres: “¿y os acordais del super fuerte que habia en el parque del ayuntamiento!!! ese si que molaba, !! con el puente que cruzaba de torre a torre... a ver si alguien tiene foto!!”. Vaig escriure a continuació que jo també la tenia… No tinc costum de dedicar cap foto, però si haguera de fer-ho en aquest cas, ella seria sense dubte la destinatària... perquè va ser la primera que va nomenar aquest pont.

Publicat al Facebook el dia 14-08-2014

1 comentari:

  1. He disfrutat molt de la lectura dels jocs al Parc Central, molt ben redactat, tal volta algun vei podria enviar mes fotografies

    ResponElimina