dissabte, 2 de maig del 2015

… I JA VAN 100 COL•LABORACIONS!

El dia 31 de gener últim vaig començar la meua història com a cronista local al Facebook, publicant a través de la pàgina “Almussafes segle XX”.

Vaig començar “fort” amb una publicació cada dia durant el primer mes, però era necessari portar un ritme més pausat perquè jo també tenia el meu treball a l’escola i el menjador escolar. L’1 d’abril vaig penjar la número 50 –per a mi cada una d’estes publicacions constitueixen autèntiques tasques d’investigació local al meu arxiu, que de vegades em suposen hores de dedicació– i el 5 de juliol la que feia 75. Hui, per fi, he arribat a la que fa 100, quatre d’elles a la pàgina “Almussafes” al tractar-se de temes actuals.

No tinc massa clar si el que escric interessa a poques o a moltes persones, encara que em consta que a algunes sí. El Facebook quan jo vaig començar era un conjunt d’imatges seguides, normalment sense cap explicació, a les que punxaven al “me gusta”, si ens agradaven i en algunes ocasions feien algun comentari. El meu estil és lleugerament distint. M’agrada escriure i les imatges –fotos, notícies escanejades, documents, fullets consultats, etc– són per a mi una excusa per a contar alguna història, amb tema exclusiu “Almussafes, retalls de la nostra història”, els que tenen la meua amistat saben que en la part personal no fique res...

En algun moment m’he plantejat fer un “blog” i afegir tot això. Segurament ho faré en el futur...

Les nostres col·laboracions són com les notícies dels diaris, tenen una curta vigència en el temps, el d’avui invalida al d’ahir... De vegades em repasse un “patracol” de diaris de fa mesos i no tinc cap problema, sempre buscant notícies sobre el nostre poble... i així quasi des que vaig vindre a Almussafes en setembre de 1980.

Com podeu observar en algunes de les publicacions, m’agraden prou els números i esta ocasió és bona per fer un cert “balanç”. En les primeres 100, he inclòs un total de 211 imatges i he escrit unes 27.000 paraules repartides entre 700 paràgrafs i 3.100 línies. És fàcil fer el recompte, ja que tinc un arxiu on està tot junt.


L’imatge que acompanye no és original, el treball al Photoshop a partir d’una treta de la xarxa d’Internet ha donat com a resultat el que fique per l’ocasió.

Publicat al Facebook el dia 12-11-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada