diumenge, 31 de maig del 2015

MÉS SOBRE LA INUNDACIÓ DEL 4 D’OCTUBRE DE 1991

Fa ja quatre hores que Gustavo Asins ha tret unes fotos sobre la inundació que es va produir el dia 4 d’octubre de 1991. Això m’ha impulsat a complementar la seua informació amb materials del meu arxiu.


En la foto que podeu veure trobem el carrer Sueca per la part dreta i a l’esquerra està la Ronda Est, ara nomenada del Síndic Antoni Albuixech i l’eixida de Sollana. Està feta des de la terrassa del meu edifici. El solar que apareix ple d’aigua tindria més d’un milió de litres, perquè era un forat d’un metre de profunditat aproximada en gran part del mateix. Hui quasi tot està ja ple de construccions. Es suposa que el nostre carrer està més alt que els carrers del casc antic que patiren aquella inundació i ací s’aprecia el fang dalt de l’asfalt, però poc.

Acompanye la informació que eixia al diari Las Provincias del diumenge següent, però en una composició diferent a la publicada, ja que he canviat el text fent la lletra més gran i la col·locació de les tres imatges que anaven en horitzontal, jo les he ficades en vertical.


Per últim, un fragment del full del “Cuaderno de lluvias” del mes d’octubre de l’any 1991 que arreplega la quantitat de 140 litres d’aigua caiguts en Almussafes en unes quantes hores. És el que queda del treball sacrificat de Francisco Tapia, la persona que durant quasi tres dècades va ser el nostre meteoròleg local. Des d’ací, vaja el meu record per a una persona amb la que vaig compartir algunes hores parlant de la climatologia del poble.


Publicat al Facebook “Almussafes” el dia 17-01-2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada