divendres, 2 d’octubre del 2015

FOTO EN LA PLANTA BAIXA DE L'ESCOLA VELLA

Fa uns dies vaig fer memòria del passadís de l’escola antiga. Hui continue amb els records d’aquell edifici.

Entrant pel Parc Central –on estava i continua la porta oficial per accedir a l’escola– et trobaves al front amb el primitiu edifici construït l’any 1958 i inaugurat el primer dia lectiu del mes de gener de 1959. Els arbres plantats en aquella època –plataners, encara que els déiem “xops piloters”– ja s’havien fet grans i tapaven bona part d’eix edifici i entre mig véiem algunes finestres de les classes i part de la façana.

A la dreta del pavelló escolar estava la torre i pujant per la rampa observaven la porta d’entrada i sobre ella una finestra gran amb barana de balcó que no era tal al primes pis –els últims anys ja no ho era, però crec que abans si n’hi havia un balcó– i a la seua dreta els quatre números fets en ceràmica que formaven l’any 1958.

Ja vaig dir també fa uns dies que fins que els grups passaren a ser mixtos, les xiquetes anaven directes per l’escala al pis de dalt i els xiquets entraven a la planta baixa des de la part esquerra de l’edifici. Jo el vaig conèixer en 1980 quan ja tots els grups eren mixtes i s’entrava pels diferents accessos segons on estava l’aula de cada grup.

Quan pujaven la rampa i accedien a l’entrada del baix de la torre es trobaven amb uns serveis a la part esquerra i sobre eixa paret una gran foto quadrada –d’uns 2 metres de costat– amb un paisatge de l’horta valenciana amb barraques. A la dreta estava l’escala i al fons giraves a l’esquerra i et trobaves el passadís del qual vaig parlar fa uns dies.


Bé, aquella fotografia gran és la que mostre hui. No està feta sobre la paret on es trobava perquè segurament no se l’hi faria mai cap foto. Jo la vaig descobrir fa uns anys al despatx d’una dependència municipal darrere una cadira de braços i llibres, per la qual cosa l’he fet alguns “arreglos” amb Photoshop a la part de baix, però en general l’essència de la foto es manté i us servirà de recordatori d’una cosa que hi tenien, passaven centenars de vegades pel seu costat i rarament es detenien a observar.

Publicat al Facebook el dia 27-03-2015 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada