divendres, 9 d’octubre del 2015

L’ARQUER FERRAN RODRIGO

Ferran Rodrigo Folgado és un xiquet del poble, de catorze anys –crec que ja els ha complit–, que porta ja uns quants practicant l’esport de tir amb arc. Una recerca al Google ficant-ne el seu nom unit a “tiro con arco” ens dona 1090 entrades, encara que ja sabem que després n’hi ha moltes repetides.


Els dies 14 i 15 de febrer es va proclamar campió d’Espanya de la seua modalitat. Així arreplegava la notícia el titular de riberatelevisio.com del dia 18:  “El club de Tir amb Arc d’Almussafes ha aconseguit dos medalles en el Campionat d’Espanya de Tir amb Arc en Sala 2015, celebrat el passat cap de setmana, en el municipi madrileny de Valdemoro. L’arquer menor de 14 anys, Ferrán Rodrigo, s’ha adjudicat el títol de campió d’Espanya en la seua modalitat, a més de penjar-se la medalla de plata per equips, junt amb els seus companys del club Carraixet de Bétera, Héctor Fiel i Laura Warmuz...”


Va ser alumne meu entre els cursos 2009 i 2011, en segon cicle de primària. Informat de la notícia, vaig mirar el meu arxiu fotogràfic referit al viatge que feren a la granja escola en juny de 2011, on entre altres activitats practicaren tir amb arc. I la primera foto d’un xiquet practicant-ne que vaig trobar era la seua i tenia poques... Aleshores, vaig pensar si podia ser que els primers contactes amb l’arc serien d’aquella visita... però havia de consultar-ho. Em vaig dirigir a Miguel Ángel Ponce com a president del club i no, el xiquet ja practicava aquest esport, pot ser es federara l’any 2009 ó el 2010, per tant abans d’aquell viatge a la granja escola. Al dia següent, ho vaig fer amb Lolín Folgado, sa mare, que em donà la mateixa informació però situant l’acte de federar-se a principis del 2010.


No tinc per costum traure menors a les fotos que publique al Facebook, perquè no sóc partidari, però aquest cas és diferent. Ferran ha eixit ja en moltes fotos publicades a la premsa escrita i fins i tot en entrevistes de televisió. És ja és “un personatge públic” i malgrat això vaig demanar el permís per traure’l i me’l donaren. Aquesta publicació estava pensada perquè eixira a principis de març però altres, com els temes fallers, s’avançaren...


M’alegre molt de com li va esportivament, però no és un cas únic al seu esport –de fet ja tenim a Nerea López, becada al Centre d’Alt Rendiment de Madrid per a la seua formació como esportista olímpica– però al poble també tenim altres que van destacant en gimnàstica rítmica, en futbol –Abel Ruiz al FC Barcelona– en pilota valenciana,... i vull que aquesta publicació servisca al mateix temps per homenatjar als/a les altres que es queden sense nomenar.

Estic segur de que totes estes persones continuaran lluitant per millorar les seues metes esportives i m’agradaria aconsellar-los, des de la meua experiència de tants anys com a docent, que no deixen mai de costat els seus estudis. La formació és fonamental de cara al futur com a adults/es que es permetrà complir amb una tasca, amb un treball,... si en algun moment de la vida hagueren d’abandonar la pràctica de l’esport.

Publicat al Facebook el dia 07-04-2015 a la pàgina d’Almussafes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada