dimecres, 18 de març del 2015

ENTRADA DE FUTBOL DE LA TEMPORADA 1971-72

Hui vaig a mostrar-vos una entrada per veure un partit de futbol, però no un partit qualsevol del nostre equip, sinó la d’un partit prou especial. Enrique Esquer la comprà en aquell temps. Després, la passà al seu fill Salvador, que la conserva. Aquest últim, me l’ha deixat per que l’escanege i la publique. Li ho agraïsc.

Com sempre, vaig a contar-vos una història. Ell me l’ha explicada, però també m’ha remés al que diu el llibre local “75 años con el balón. La historia del fútbol en Almussafes”, on es troba la seua informació i que jo també escric a continuació.

El nostre equip va ascendir entre els anys 1968 a 1971 des de la categoria de Tercera Regional a la de Primera, passant per tant per tres categories en tres temporades.

En l’estiu de 1970 la Federació Valenciana de Futbol havia anunciat la creació de la nova categoria de “Preferent” per l’any següent i això havia ajudat a que l’equip pujara a la Primera Regional en la temporada 1970-71.

I d’ahí... a la categoria “Preferent”, que venia a ser similar a l’anterior Tercera Divisió.  La Directiva de Ramón Monserrat Ribera al front del club va aprovar en Junta extraordinària de socis fer efectiu l’ascens de categoria, ja que el mateix suposava un gran repte i al mateix temps un major desembós econòmic. Competiren contra equips com el de Vinaròs, Alzira, Paterna, Borriana, Paiporta, Sueca,... i després de l’experiència tornaren a la Primera Regional.


L’entrada que es reprodueix correspon al número 00001 d’aquella temporada, la que marcà la categoria més alta en la que ha estat mai el nostre equip. Totes les entrades numerades són úniques, però el que la fa especial és el fet de ser la primera. Fou la temporada 1971-72, fa per tant quaranta-dos anys.

Jo no tinc afecció pel futbol però m’ha encantat col·laborar en que conegueu un poc més de la història local, en aquest cas a través d’un esport com aquest. El meu acostament al llibre m’ha permés llegir els noms d’alguns dels protagonistes d’aquella època, que jo conec des de sempre, però que no sabia del seu pas per l’equip.

Al llibre al·ludit podreu trobar aquesta informació i més, encara que escrita en castellà. Espere haver transcrit la informació sense errors.


Com es pot veure, a la part de darrere porta la publicitat del “Club discoteca Set i mig”, que estigué situat a l’Avinguda Paral·lel 4, junt el Parc Central.

Publicat al Facebook el dia 04-04-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada