dilluns, 16 de març del 2015

ESCOLA DE LA TORRE

Com he vist varies fotos estos dies de grups de l’escola vella en la torre, hui fique jo una també. És una foto que m’arribà en l’any 2001, amb motiu de les fotos que vaig arreplegar en aquell moment per organitzar una exposició que farien coincidir amb la inauguració del nou edifici del col·legi Almassaf.

Serà aproximadament de l’any 1940 o de 1941. Em base per datar-la en que a la mateixa apareix Silvina Girona Bella –viuda de Calvo, el carnisser– que va nàixer en 1933. Ella estava la tercera d’esquerra a dreta i en la fila del mig, d’obscur i un llacet negre al cap. En aquella època les escoles tenien alumnes de diverses edats i segurament serien nascudes entre 1930 i 1935.

De la mestra no puc dir el nom amb exactitud, però m’aventuraria a suggerir el de Juana Novella que fou una de les titulars en aquella època. Ella i d’Elisa Maria Tejero.

Estic convençut de que a la mateixa podreu descobrir a alguna de les vostres iaies.



Publicat al Facebook el dia 19-02-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada