dilluns, 16 de març del 2015

SEGON CENTENARI DE LA FESTA DE LA SANTA CREU

Hui, com és dia de descans, vaig a ficar-vos una foto històrica que evoca la festa. És de 1964. Es tracta de la festa del 200 aniversari de la “Santa Creu” i la imatge correspon a aquell carrer. Ja sabeu que enguany anem a celebrar el 250 aniversari, del qual ja n’hi ha informació repartida l’última setmana.

No és una foto meua, sinó que pertany a l’Arxiu de Maiques, la còpia li la vaig comprar en 1984 per incloure-la en un treball sobre la localitat. Crec que fou una de les primeres fotos en color que començaven a fer-se en aquella època.

A principi del mes de juny de l’any actual li la vaig mostrar al meu company Francisco Chalmés –ja jubilat uns cursos– i m’explicà el que recordava d’aquell moment. “Crec que la creu de fusta ja estava de temps enrere (no ho sé cert), i per a l’ocasió la van adornar de rames de xiprer i flors, que serien de paper de seda. Les canastretes que pengen potser estigueren fetes de “serrat” (palla de blat) i més flors de paper... (Les palletes de serrat, tallades adequadament, servien per a beure orxata o el gelat artesà que es feia a les cases algun dia de festa. No n’hi havien de plàstic i havent matèria prima, s’estalviava per on es podia)”.

Espere que a ell no li moleste que divulgue esta informació.


Publicat al Facebook el dia 08-02-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada