dilluns, 16 de març del 2015

LA LAGUNA (II)

Amb el pas del temps els forats foren omplint-se i aplanant-se els terrenys, però encara estaven desnivellats respecte dels que els envoltaven. Alguns es quedaren sense replantar i passaren a formar part del “Parc Públic Rural”, del que es parlava ja a principis dels anys 90. S’adquiriren els terrenys i durant un temps es convertiren en l’únic abocador local autoritzat per rebre els enderrocs.

He sentit una altra versió o tal vegada era complementària a la primera. Supose que quan ja estaven els forats quasi tapats, com s’aprecia en la foto que s’acompanya, la canonada que portava l’aigua per a la zona est del terme en direcció cap a Sollana, patia algun trencament –o la trencaven– i inundava tot el terreny.

Jo vaig anar d’excursió amb els meus 34 alumnes de cinqué C en febrer de 1984. M’acompanyaven: Marcos, Evelio, Inmaculada, Ximo, Yolanda, Rafael, Óscar, Vicente, Eva, Carolina, Rocío, Sofía Sonia, Mª Consuelo, Lorena, etc. Cap allà caminaren carregats de caça-papallones “caseros” per replegar insectes, veure les aus i gaudir de la natura d’aquell lloc. Sé que alguns llegiran això. Si volen que fique alguna foto ho faré. Aquells alumnes estan ja prop dels 40 anys i m’imagine que no tindran cap problema per aparèixer a la mateixa....

En aquell paratge es feren proves de motos en 1980 i també tinc algunes fotos que em passà Juan Miguel Asunción.


Publicat al Facebook el dia 11-02-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada