dilluns, 30 de març del 2015

ORLA DEL SETÉ NIVELL DEL CURS 1980-1981

Vaig arribar a l’escola del poble en setembre de 1980 –fa trenta-quatre anys–. Aquell primer curs vaig ser tutor del grup de sisé C, però vaig donar classes als tres grups de sisé i als tres de seté nivell. Eren un total de 147 alumnes.

Aquell curs va ser molt complicat, per diferents qüestions, però vaig a nomenar sols una. Durant el mes de febrer el Delegat d’Educació va prendre la decisió de fer una reestructuració del centre amb l’excusa d’haver-se desbordat el tema de les substitucions de mestres i no tenir suficient quantitat per fer-les. Això provocà la marxa de tres mestres a principi de març de 1981 i que els tres grups de seté s’ajuntaren en dos, eixa fou una de les mesures adoptades. Jo els impartia les matèries de plàstica i pretecnologia.

A principis del mes de febrer actual una d’aquelles alumnes –Loles Navarro– vingué a l’escola acompanyada d’una altra companya. Volien aconseguir fotos de l’època que pogueren estar als nostres arxius. La resposta que se’ls donà des de la direcció del centre no podia ser altra, els arxius tenen dades privades i actualment la Llei de protecció de dades no ho permet...

Jo estava present en la conversa i vaig intervindre –a posteriori– per apuntar la possibilitat de que jo tragués les fotos. Al ser jo mestre i tractar-se d’exalumnes meus, podia fer-ho, ja em buscaria el meu temps...

Més tard, quan ja tenia les fotos, vaig pensar en que seria un repte per a mi confeccionar eixa orla, jo ja tenia experiència amb unes quantes, però no amb tants alumnes. Alguna foto la buscaren directament de la família dels interessats.

El temps anà passant, les protagonistes anaren mirant el meu treball i una vegada acabat els vaig imprimir una còpia perquè tragueren les seues, encara que jo pensava que es farien en grandària d’A3, tal com quedaven les proves que jo els feia en fotocòpia normal...

Durant el “sopar de quintes” vaig acudir invitat per ells i després de sopar em cridaren per megafonia quan començaren a repartir les orles entre tots/es els que havien assistit. Férem fotos...



Pense que es feren les còpies dels que anaren al sopar. Si algú/na dels que apareixen no hi estigueren poden demanar-me –per missatge intern– un arxiu de més qualitat del que apareix ací per poder reproduir-la perfectament.

Publicat al Facebook el dia 23-07-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada