diumenge, 22 de març del 2015

VOLTA CICLISTA A ESPAÑA 1983 (II)

Fa uns dies vaig parlar d’aquest tema a propòsit del vídeo que ficà Paco Abarca i en aquella ocasió vaig incloure cinc pàgines del “Libro oficial de Ruta de la Vuelta España 83”.

Vaig deixar per a hui la part referida a les notícies del diari AS del dia següent de l’etapa pròleg en Almussafes, el del dia 20 d’abril de 1983.

Al mateix apareixen unes quantes fotos que he copiat a continuació. La primera és de la portada en la que es veu a Rocío Jurado junt al segon classificat de l’etapa l’espanyol Blanco Villar, ja que el primer –Dominique Gaigne, de l’equip de Bernard Hinault– se n’havia anat pensant-se que el seu crono seria superat i al final ningú el millorà. Feu una velocitat mitjana de 46,188 quilòmetres per hora. El diari “El Periódico” de la mateixa data diu “Bibi Andersen, otra de las grandes protagonistas de esta Vuelta-83, también tuvo la suerte de espalda ayer. Rocío Jurado le robó las miradas”. Pot ser que la persona que està darrere el ciclista i mirant al costat fora Joan Lerma, president de la Generalitat de l’època.

  

En la segona un ciclista que cau en una corba. En la tercera el francès Bernat Hinault. I en l’última Bibi Andersen.


Com a curiositat i casualitat, dir-vos que a la primera foto estic jo mateix darrere a la part esquerra amb el meu fill dalt els muscles.


La següent adreça us remet a la música que acompanyava la sintonia d’aquella volta ciclista, era el tema “No tengo tiempo” de Azul y Negro. Música que crec recordar es sentia amb veu ben alta al Parc Central i voltants aquell dia.

Foto 1. Rocío Jurado en l’entrega del trofeu.
Foto 2. El corredor Saronni, campió del món, roda per terra.
Foto 3. Bernard Hinault, un dels favorits pel mallot groc, que no els guanya en l’etapa pròleg d’Almussafes.
Foto 4. L’atracció de Bibi Andersen, al costat de l’Ajuntament.

Publicat al Facebook el dia 22-06-2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada